Krótki poradnik dla szukających pracy

Poszukiwanie pracy to dla większości z nas prawdziwe wyzwanie, okraszone sporą ilością stresu. Jeśli rozpoczynasz ten proces, zdecydowanie warto się do niego odpowiednio przygotować. Poniżej, w kilku punktach, znajdziesz krótki przewodnik, który być może ułatwi Ci zdanie. 

  1. Daj się znaleźć. 

Bardzo duża część Rekruterów aktywnie poszukuje pasywnych Kandydatów. Szacuje się, że nawet 80% wakatów nigdy nie ujrzy światła dziennego. Aby dać się znaleźć, koniecznie załóż profesjonalne konto na takich portalach jak Linkedin i GoldenLine. Uzupełnij swój profil opisując doświadczenie, zakres wykonywanych obowiązków oraz posiadane umiejętności. Poproś swoich byłych Przełożonych lub kontrahentów o udzielenie Ci rekomendacji. Zaznacz, że jesteś otwarty na zmiany pracy. Dodaj do sieci kontaktów Headhunterów, którzy prowadzą procesy podobne do Twojego profilu. Wyślij do nich wiadomości z informacją o Twojej otwartości na nowe wyzwania zawodowe. Pokaż, że jesteś ekspertem i aktywnie włączaj się w dyskusje dotyczące Twojej branży.

Dodatkowo, pomyśl o tym, żeby uzupełnić swoje profile np. na portalach z ogłoszeniami, gdzie Pracodawca może otrzymać Twój profil jako rekomendowany. Koniecznie prześlij swoje CV przez formularz aplikacyjny do baz Agencji Rekrutacyjnych. Jeśli nie od razu, to być może w przyszłości, ktoś może zaprosić Cię do procesu, który będzie dla Ciebie interesujący. I koniecznie pamiętaj, żeby zaznaczyć odpowiednie zgody RODO. 

  1. Stwórz CV. 

Opisz w punktach swoją historię zawodową. Skup się na kluczowych obowiązkach i zakresie odpowiedzialności. Pochwal się nagrodami i osiągniętymi sukcesami. Absolutnie nie umieszczaj takich informacji jak data urodzenia, stan cywilny czy numer PESEL. Jeśli zdecydujesz się dodać zdjęcie, pamiętaj aby było profesjonalne. Sprawdź, czy Twoje CV jest czytelne i jasne. Zweryfikuj, czy nie wkradła się literówka lub błąd ortograficzny. Pamiętaj, że to Twój pierwszy kontakt z potencjalnym Pracodawcą. Dodatkowo, nie zapomnij o aktualnie obowiązujących zgodach RODO. 

Jeśli aplikujesz na stanowisko, którego wymogów kluczowych nie spełniasz, koniecznie spersonalizuj wersję CV. Podkreśl te aspekty Twojego doświadczenia lub wykształcenia, które umożliwią Ci realizację wyznaczonych obowiązków. 

W TalentFlow wspieramy Was również na tym etapie. Zapraszamy każdego, kto chciałby skonsultować swoje dokumenty aplikacyjne na rekrutacja@talentflow.pl. Co więcej, wkrótce światło dzienne ujrzy nasz artykuł o przepisie na idealne CV.

  1. Rozpocznij poszukiwania.

Codziennie, w czołowych portalach z ogłoszeniami jest dodawanych setki ogłoszeń, a większość z nich ma możliwość ustawienia alertów. Zaznacz zatem jakie oferty pracy, w jakiej lokalizacji będą dla Ciebie interesujące. Jeśli istnieją firmy, w których chciałbyś/chciałabyś pracować, pamiętaj o ich stronach internetowych i zakładkach typu „Praca”. Część z nich, mimo iż aktywnie nie prowadzi rekrutacji na Twoje stanowisko, być może odezwie się do Ciebie jeśli zaaplikujesz bezpośrednio. Poszukaj osoby, która w wybranej firmie pełni rolę HR Managera, a nawet Prezesa i wykonaj pierwszy krok sam/sama – napisz do nich. Weź pod uwagę, iż największe szanse na znalezienie zatrudnienia masz w firmach, które są bliższą lub dalszą konkurencją Twoich byłych Pracodawców. 

Zobacz czy na Facebooku lub Linkedin nie ma grupy, która jest dedykowana Twojej specjalizacji. Pamiętaj również o systemie poleceń i rekomendacji w firmach – daj znać znajomym, że poszukujesz pracy. 

Wszystkim poszukującym pracy, życzymy cierpliwości i przede wszystkim powodzenia! Jeśli macie swoje doświadczenia, które pomogły Wam znaleźć pracę, podzielcie się w komentarzach.